Iskolánk a 2020-2021-es tanévben csatlakozott a Komplex Alapprogramot használó oktatási intézmények közé, hogy tanulóink minél jobban elsajátíthassák azon új ismereteket, melyekkel nap mint nap találkoznak.
Mi is a Komplex Alapprogram?
A Komplex Alapprogram – elsődlegesen az iskolai szervezeti kultúra fejlesztésén keresztül – támogatja a pedagógusok módszertani kultúrájának fejlődését. A program segítségével a meglévő differenciált fejlesztést támogató módszereket – amelyeket pedagógusaink már eddig is használtak – szeretnénk bővíteni, frissíteni, egységes rendszerbe ötvözni, figyelembe véve a ma tanuló korosztály sajátosságait.
A főbb célok között megjelenik a végzettség nélküli iskolaelhagyás mérséklése a prevenció eszközeivel, vagyis az iskolai lemorzsolódás megelőzése.
A program öt alapelvre épül, ezek az adaptivitás, tanulástámogatás, méltányosság, közösségiség, komplexitás.
Az alapelveket figyelembe véve alakítottuk ki a program tanítási-tanulási stratégiáját, a Differenciált Fejlesztést Heterogén Tanulócsoportokban (DFHT), alkalmazzuk a tanulók iskolai státuszát megváltoztató és ezzel a tanulási motivációt növelő Komplex Instrukciós Programot (KIP).
A Komplex Alapprogram jelszava: Tanulni élmény! amely magával hozza az élményalapú tanulást. Ezért nagy hangsúlyt fektetünk a tanulók aktív tanórai részvételének támogatására.
A program mind a kötelező tanórákra, mind a délutáni időszakban megjelenő időtartamra kínál módszertant és konkrét gyakorlatokat, feladatokat.
A közismereti tárgyak esetén a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportban (DFHT) tanítási-tanulási stratégia alkalmazása valósul meg különböző munkaformákban.
Ezen órákon kiemelt hangsúlyt tudunk fektetni
- a tanórai alulmotiváltság megszüntetésére.
- a tanulmányi eredmény javulására.
- a csoportos és az egyéni siker növekedésére.
- az önbizalom erősítésére, a tanuló önértékelésének javítására.
- a gyerekek közötti kapcsolat harmonikusabbá válására.
Ezen órákon csoport munka folyik, projekteket készítenek a tanulók, amit utána bemutatnak az osztály többi tagjának. Az óra második felében készségeiknek és képességeiknek megfelelően kapnak feladatot az elvégzett csoport munka alapján.
A délutáni időszakban alprogrami foglalkozásokon vehetnek részt a tanulóink, ahol egyéni képesség és készség fejlesztés valósul meg.
Alprogramok:
- művészetalapú,
- testmozgásalapú,
- életgyakorlat-alapú,
- digitális alapú,
- logikaalapú.
Az alprogramok lefednek minden olyan képességterületet, amelyek ma fontosak az iskolában a tanulás során, majd később az életben. További információk a Komplex Alapprogramról ITT található.